Office of Partnership and International Affairs

After successfully conducting GenBI goes to campus at IAIN Bengkulu, Bank of Indonesia, and the committee of GenBI, consisting of student from University of Bengkulu and IAIN Bengkulu, conducted GenBI goes to campus at University of Bengkulu, on Monday April 15 2019.

The main objective of GenBI goes to campus is to introduce Bank Indonesia and its scholarship.This scholarship is one of program by Bank of Indonesia that is intended to financially support the education of selected bright student from universities around Indonesia.

This activity was opened by Vice Rector of Planning and Cooperation, University of Bengkulu, Dr. Ardilafiza, M.Hum, Representative of Bank of Indonesia, and Adiyan Saputra as the head committee of the.

Dr. Ardilafiza, M.Hum in his speech said that Bank Indonesia has important role in giving financial support to the education of Indonesia.The selected students received monthly financial support. It is expected that the support can be used appropriately so that they can focus on their study by reducing the financial pressure.

—————————–

Senin, 15 April 2019. Setelah sukses melaksanakan GenBI goes to campus ke IAIN Bengkulu, kali ini Bank Indonesia, Universitas Bengkulu, dan panitia GenBI,yang terdiri dari mahasiswa Universitas Bengkulu dan IAIN Bengkulu, menyelenggarakan kegiatan yang diselenggarakan di Rektorat Universitas Bengkulu.

Tujuan utama GenBI goes to campus adalah memperkenalkan Bank Indonesia dan juga beasiswa dari Bank Indonesia (BI). Beasiswa dari Bank Indonesia adalah salah satu bukti nyata dalam mendukung pendidikan yang diberikan ke dalam bentuk dana kepada mahasiswa yang terpilih setelah melalui proses seleksi berkas dan wawancara.

Kegiatan ini dibuka oleh Wakil Rektor Bidang Perencanaan dan Kerja Sama Universitas Bengkulu Dr. Ardilafiza, M.Hum., Perwakilan dari Bank Indonesia, dan Adiyan Saputra sebagai ketua panitia penyelenggara acara GenBI goes to campus di Universitas Bengkulu.

Dr. Ardilafiza, M.Hum dalam kata sambutan menyebut bahwa Bank Indonesia memiliki peran dalam menata Indonesia. Dana beasiswa yang diberikan cukup besar dan diperuntukkan bagi mahasiswa semester 4. Harapannya adalah akan tercipta sarjana yang siap pakai dan dapat berkompetisi dengan sarjana-sarjana universitas lainnya di Indonesia. Acara ini diselenggarakan hingga pukul 12.00 WIB.

By: Rahmat Andika
Volunteer of Office of Partnership and International Affairs
University of Bengkulu

Visits: 107

0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Notify of
guest
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x